Jeps! Aloitin siis uudessa palveluspaikassani viikon alussa ja--kappas sentään--olen vielä hengissä! Lapsilla on todella paljon energiaa, jota olisi kiva saada purettua vaikkapa reippaalla liikunnalla. Harmi vain, että liikuntasali on useimmiten varattu, eikä hiihtämässä ja luistelemassa voi aina olla.

Lapset ovat ihan hauskoja. Rupean pikkuhiljaa oppimaan nimiä, mutta varmaan kaikkia en tunne vielä viikonkaan päästä :P. Rupeaa jo työtehtävät olemaan selviä, joskin kaikkia yksityiskohtia en vielä muista. Vielä täytyy rutinoitua ja saada sellainen tatsi hommaan, sillä seuraavalla viikolla jo alkavat tosihommat kun entinen siviilipalvelija lähtee. Kaveri oli siellä kokonaisen viikon näyttämässä mistä naruista kannattaa vetää, ja näin ollen ohjaajia oli yhteensä neljä minä mukaan lukien. Mutta jos työ on ollut tähän asti haastavaa, niin tulevaisuudessa se on varmaan vähintään vaikeata.

Hah hah :D. Mutta eipäs heittäydytä epätoivoisiksi. Työtä oppii tekiessä.

Eniveis, olen pohtinut paljon lasten juttuja--mitkä ovat asioita, joista en saa kertoa, sillä minua sitoo salassapitovelvollisuus. Tulin kerran näitä juttuja pohtiessani kotiin, kävelin rappuset ylös korkeimpaan kerrokseen ja rupesin avaamaan oveani. Minulla on kahdet samannäköiset avaimet, joista toisia käytetään kellariin ja toisia kotioveen. Siksi kummastuin, kun avain ei käynytkään oveen. Noh, kokeilin toista avainta, mutta sekään ei käynyt. En sitten jaksanut renklata avaimia ja koputin oveen, jos vaikka olisi kämppis tullut avaamaan.

Siinä sitten tulin ensimmäistä kertaa kiinnittääkseni huomiota oveen, joka ei muuten näyttänyt yhtään tutulta. Ovessa oli väärä sukunimi, ovessa ei ollut hörhöjä kieltävää lappua eikä avaimet käyneet siihen................"Oho, väärä ovi". Olin jo ehtinyt koputtaa. Siinä samassa ovi aukesi ja edessäni seisoi täysin vieras kypsään ikään ehtinyt nainen, joka oli vähintään yhtä hämmästynyt kuin minä. Siinä sitten nolona selittelin, että en ollut löytänyt tai varastanut avaimia enkä tehnyt mitään muuta poikkeavaa, kuin erehtynyt rapusta ja käynyt avaamaan väärää ovea. Olin siis ajatuksissani kävellyt oman taloni takana sijaitsevaan taloon :P.

Häpeissäni liukenin omaan asuntooni : D.