Tilasin jonkin aikaa sitten veljeni kanssa jostakin randomista postimyynnistä Japaniksi ja Englanniksi painetun kaksikielisen uuden testamentin, joka vihdoinkin pari päivää sitten tuli perille. Olen innokkaasti plärännyt sitä ja edennyt peräti Matteuksen viidenteen lukuun.

Osaan hieman Japanin alkeita , jotka ovat tarttuneet mukaan Lukion ensimmäisen luokan Japanin kurssilta. Pystyn lukemaan perusmerkkejä. Se mitä ne sanat itsessään tarkoittavat on vielä hämärää. Ruttuni teksti on kuitenkin nerokkaalla lukemista helpottavalla tavalla painettu. Jokaisella sivulla on samat jakeet painettu vasemmalle Englanniksi ja oikealle Japaniksi ja kaikki jakeet ovat myös numeroitu. Uusien ja outojenkin sanojen tulkitseminen on näin mahdollista.

Näiden lisäksi minulla on myös faithcomesbyhearing.com sivulta saatu Japaniksi puhuttu uusi testamentti. Sieltä voi Ut:n ladata useimmilla tunnetuilla kielillä mp3-tiedostoina. Helpottaa kielen opiskelua^^.

On muuten jännää miten paljon Japani kiinnostaa minua : o. Jotain merkillistä siinä on kun minua huvittaa opetella Japanin kieltä jopa niin paljon, että maksoin rapiat 36 euroa kaksikielisestä Ut:stä. Puhumattakaan siitä että kiinnostus on kestänyt ajan hammasta jo useita vuosia--vaikka minulla on ollut mahdollisuus tällaiseen kielen opetteluun vasta nyt. Sitäpaitsi idea tuli eräältä veljeltäni, joka on myös opetellut uusia kieliä samalla tavalla--hän asiaa ehdotti, teki taustatutkimusta halvimmasta tuotteesta ja myös tilasi opuksen puolestani. Kuulostaa ihan johdatukselta(´u`).

Näkisin asian niin, että Jumalalla on minua kohtaan jotain suunnitelmia. Jos kyse tosiaan on siitä, tulevaisuus vaikuttaa todelta jännältä:D.